نتائج البحث

MBRLSearchResults

mbrl.module.common.modules.added.book.to.shelf
تم إضافة الكتاب إلى الرف الخاص بك!
عرض الكتب الموجودة على الرف الخاص بك .
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إضافة العنوان إلى الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
هل أنت متأكد أنك تريد إزالة الكتاب من الرف؟
{{itemTitle}}
{{itemTitle}}
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
وجه الفتاة! هناك خطأ ما.
أثناء محاولة إزالة العنوان من الرف ، حدث خطأ ما :( يرجى إعادة المحاولة لاحقًا!
    منجز
    مرشحات
    إعادة تعيين
  • الضبط
      الضبط
      امسح الكل
      الضبط
  • مُحَكَّمة
      مُحَكَّمة
      امسح الكل
      مُحَكَّمة
  • مستوى القراءة
      مستوى القراءة
      امسح الكل
      مستوى القراءة
  • نوع المحتوى
      نوع المحتوى
      امسح الكل
      نوع المحتوى
  • السنة
      السنة
      امسح الكل
      من:
      -
      إلى:
  • المزيد من المرشحات
      المزيد من المرشحات
      امسح الكل
      المزيد من المرشحات
      نوع العنصر
    • لديه النص الكامل
    • الموضوع
    • الناشر
    • المصدر
    • المُهدي
    • اللغة
    • مكان النشر
    • المؤلفين
    • الموقع
147 نتائج ل "Palisca, Claude V"
صنف حسب:
Seventeenth-Century Science and the Arts
The book description for \"Seventeenth-Century Science and the Arts\" is currently unavailable.
Scientific Empiricism in Musical Thought
In any discussion of science in the seventeenth century, among the names that inevitably arise are those of Galileo Galilei, Marin Mersenne, René Descartes, Johannes Kepler, and Christian Huyghens. It is no mere coincidence that these as well as other less renowned scientists—for example, Athanasius Kircher and John Wallis—were all trained musicians and authors on musical subjects. Kepler,¹ Kircher,² Mersenne,³ Descartes,⁴ and Christian Huyghens⁵ wrote important treatises on music; Galileo considered several fundamental musical questions in his scientific writings and was not only a lutanist himself, but a son, brother, and father of musicians, in short, a member
Music Discourse from Classical to Early Modern Times
The five essays in this collection deal with the problems inherent in editing and translating writings on such diverse subjects as music theory, harmonic science, composition, sociology, liturgy, and performance practice.